۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۹

مدیرکل راهداری لرستان:

۷ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های لرستان اصلاح شد

۷ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های لرستان اصلاح شد

خرم‌آباد - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از اصلاح و ایمن‌سازی هفت نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شیروانی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به خط‌کشی دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی لرستان در شش ماه نخست امسال، اظهار داشت: در این مدت باهدف ایمن‌سازی راه‌های استان، هفت نقطه پر تصادف در شهرستان‌های ازنا، خرم‌آباد، چگنی و سلسله حذف شده است.

وی ادامه داد: در این مدت سه هزار ۹۸۴ عدد تابلو و علائم اخطاری و انتظامی، ۱۱۱ عدد تابلوی اطلاعاتی و مسیرنما، ۱۱ هزار و ۷۳۲ عدد چشم‌گربه‌ای، سه هزار و ۱۷۱ عدد استوانه ایمنی، ۸۲۹ عدد بشکه ایمنی، ۲۷۵ عدد شیار لرزاننده و هزار و ۸۱۶ عدد سرعت‌کاه در طول محورهای استان نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، بیان کرد: نصب دو عدد برج نوری شهرستان بروجرد و یک نقطه روشنایی طولی «هولاندشت» خرم‌آباد، نگهداری و به‌روزرسانی ۱۴۲ کیلومتر روشنایی موجود در طول محورهای استان از دیگر اقدامات شاخص استان بوده است.

شیروانی گفت: از سوی دیگر با تشکیل اکیپ‌های نظارت روشنایی، به‌صورت روزانه وضعیت روشنایی در سطح شهرستان‌ها رصد و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که در صورت مشاهده نقص و یا خاموشی بلافاصله عملیات رفع نقص انجام می‌شود.

وی به حفاظ‌های نصب شده در محورهای استان اشاره کرد، افزود: در راستای ایمنی راه‌ها نیز در این مدت ۶۰ کیلومتر نیوجرسی چهارمتری تهیه و نصب و دو هزار و ۷۱۳ عدد نیوجرسی آشکارسازی شده است، همچنین پنج کیلومتر گاردریل تهیه و نصب و ۳ هزار و ۷۲۶ عدد آشکارسازی شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه ۸۲۸ پرونده در حوزه حریم راه طی شش ماه اخیر بررسی شده است، گفت: از این تعداد برای ۵۷۱ پرونده مجوز صادر و با ۳۸۶ پرونده مخالفت شد.

کد خبر 5902479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha